Anna Levi Palsvig
Autoriseret Psykolog,
Cand.Psych.Aut, Adv.Dip.Ed(Open)– Stifter og indehaver af Psykologcenter 1100
– Ledende Psykolog og case coordinator for        Medarbejdere Assistance Programmer i samarbejde  med Workplace Options                 – Uddannet Imago parterapeut
– Medlem af Dansk Psykolog Forening
– Medlem af Dansk Psykoterapeutisk Selskab
– Medlem af Psykodrama SelskabMin vision
Min vision er, at alle mennesker har ressourcer og evner til, at udvikle sig og komme i en bedre psykisk balance på trods af livets omstændigheder og udfordringer. Nogen gange i livet har man brug for at få et “skub” ved at tale med en professionel, som har kompetencer i at hjælpe effektivt.Metoder
Jeg arbejder konstant på at forbedre min faglige baggrund ved bl.a., at deltage i konferencer, uddannelser, kurser og foredrag. I min terapi, bruger jeg adskillige terapeutiske metoder, som jeg tilpasser til de særlige problemstillinger, som mine klienter kommer med. Overordnet set, specialiserer jeg mig i evidensbaserede interventioner forankrede i både dynamisk tilgang og i kognitiv tilgang. Derudover, anvender jeg mindfulness i min terapi for, at hjælpe mine klienter med, at komme i bedre kontakt med sig selv.

Udbrændthed og stress

Stress:

Utrolig mange danskere lider af stress. Det gælder både unge samt voksne, og det er det stigende problem i vores samfund. Stress opstår, når vi pludselig havner i en uventet udfordrende situation. Vores nervesystem sætter i gang, adrenalinen pumper, vores hjerte slår hurtigere, vores sanser skærpes, der skabes fokus på den udfordring, som vi står overfor – og vi er klar til at handle hurtigt.

Der findes to former for stress – den kortvarige stress og den langvarige stress. Kortvarig stress er sundt, da det er nødvendigt for os, at kunne reagere hurtigt i udfordrende situationer. Når udfordringen, som øgede vores stressniveau, er løst, falder vores stressniveau igen. Den langvarige stress derimod kan medføre alvorlige konsekvenser som f.eks. hjertekarsygdomme og depression – og den opstår, når de situationer, der øger vores stressniveau, ikke forsvinder, men fortsætter i længere tid. Hvis kroppen over længere tid konstant er klar til at reagere og dermed ikke får lov til at slappe af, bliver det skadeligt for os. Symptomer på stress kan være:

  • Søvnproblemer, mangel på engagement og træthed
  • Manglende koncentration og hukommelsesbesvær
  • Dårligt humor, irritabilitet og ubeslutsomhed
  • Angst, indre uro og hovedpine 
  • Ændrede spise- og drikkevaner

Har du oplevet flere af ovenstående symptomer over længere tid, kan det være et tegn på, at du lider af længerevarende stress. Det kan være en rigtig god idé, at søge professionel hjælp. Nedenfor får du dog et par gode råd til, hvad du selv kan gøre for at nedbringe dit stressniveau:

  • Beslut dig for at være glad
  • Lær dine stresssymptomer at kende
  • Planlæg din tid
  • Lær at sige fra og sætte grænser
  • Værn om dine relationer
  • Spring (ind imellem) over, hvor gærdet er lavest
  • Pas på din krop
  • Kommuniker klart
  • Få dine konflikter ud af verden
  • Grin lidt mere i hverdagen
  • Hold fri om søndagen
  • Vær langsom
  • Hold pauser

Test dig selv for stress her.

Udbrændthed:

Udbrændthed er et voksende problem i alle aldersgrupper. Udbrændthed er en tilstand, som er værre end stress, træthed og overanstrengelse, da udbrændthed ikke bare sådan lige går over igen. Det hjælper ikke at tage et par uger fri, sove længe i weekenden eller bare lave så lidt som muligt. Uanset hvor meget du slapper af og hviler dig, bliver du ved med at føle dig træt og udmattet. Dit engagement er forsvundet – selv det som du tidligere synes var sjovt og spændende har mistet sin værdi, og selv de daglige gøremål virker uoverkommelige. 

Udbrændthed er en svær stressbelastningstilstand, som primært relaterer sig til arbejdslivet. Udbrændthed er ikke noget, der bare opstår fra den ene dag til den anden – det er en tilstand, som udvikler sig over en længerevarende periode med for stor engagement og investering af sig selv i sit arbejde – i forhold til hvad man har fået igen. Udbrændthed er kendetegnet ved:

  • Følelsesmæssig udmattelse
  • Følelsmæssig afstand over for andre mennesker
  • Lavt engagement, præstationsevne og ydeevne i forhold til dit arbejde
  • Lavt selvværd og du føler dig ikke noget værd længere
  • Opgivenhed i forhold til arbejdsopgaver
  • Svært ved at leve op til egne forventninger
  • Svært at se meningen i det, man laver
  • Følelsen af at være mere træt, når man vågner, end da man gik i seng
  • Svært at finde glæden i noget som helst

Test dig selv for udbrændthed her.

Har du brug for hjælp?

Er du interesseret i, at høre mere om stress eller udbrændthed, eller ønsker du at bestille en tid? Så er du velkommen til, at ringe til mig på tlf. +4540190707 eller skrive en mail til info@annalevipalsvig.com.

Åbningstider

Mandag

Efter aftale

Tirsdag

Efter aftale

Onsdag

Efter aftale

Torsdag

Efter aftale

Fredag

Efter aftale

Lørdag

-

Søndag

-

Adresse

Vores adresse:

Østergade 13, 2 sal 1100 København K

Telefon:
Kontakt ejeren
Planlæg min rute

Muligheder

Tilskud

nej

Ventetid

1 uge

Skriv en anmeldelse

Pris
Behandlingen
Medarbejderen
Lokalerne
Parkeringsforhold
Publishing ...
Your rating has been successfully sent
Please fill out all fields
Captcha check failed